Jaki powinien być dobry spot reklamowy?
To właśnie za pomocą spotu reklamowego firma komunikuje się z ostatecznymi konsumentami. Spot reklamowy przekazuje informacje o danym produkcie firmy bądź usłudze w taki sposób, by jego treść była jak najbardziej zapamiętywana i wywoływała potrzebę posiadania.
Każdy spot reklamowy powinien być wiarygodny – chodzi o to, by nie wprowadzać odbiorców w błąd a przekazywać rzeczywiście rzetelne dane. Po drugie nie może być zbyt długi – jasny i rzeczowy przekaz trwa zwykle od 15 do 30 sekund. Warto przy tym zauważyć, że krótsze spoty mogą być zwyczajnie niezauważone przez potencjalnego klienta, dłuższe natomiast mogą wywołać u niego znużenie i zdenerwowanie, co będzie się wiązać z trwałym zniechęceniem do określonego produktu.
Jak twierdzą specjaliści najlepiej zapamiętywane są spoty, których treść jest humorystyczna a widz oglądając go może się przy tym świetnie bawić. Trzeba jednak pamiętać, by nie przesadzać zarówno z treścią jak i efektami dodatkowymi bowiem wpływ na zbyt wiele bodźców też nie jest wskazany. Produkując spot reklamowy najlepiej kierować się zasadą, że im prościej tym lepiej.
Warto wiedzieć, że najlepszy spot powinien przede wszystkim ukazywać cechy produktu w taki sposób, by był on przedstawiony w jak najbardziej korzystnym świetle. Uwidaczniając jego zalety i pomijając wady sprawia się, iż u konsumentów, którzy do tej pory nie korzystali z określonego produktu wywołuje się potrzebę jego nabycia. U tych zaś, którzy z niego korzystają utwierdza się fakt dobrego wyboru i identyfikacji z daną marką.