12 Dzielnica

portal wielotematyczny

Czy współpraca z magazynem dystrybucyjnym to szansa na uzyskanie przewagi konkurencyjnej?

W ostatnich latach zainteresowanie konsumentów zakupami w sklepach internetowych wzrosło i to w niektórych branżach o ponad 100%, a taki wynik przełożył się bezpośrednio na zainteresowanie usługami outsourcingu usług magazynowych. Magazyn dystrybucyjny potrafi obsłużyć wiele sklepów internetowych jednocześnie, też na zasadzie skalowania wydzielonej powierzchni na własne produkty. Dzięki temu nawet niewielka działalność gospodarcza w sektorze e – commerce jest w stanie zapewnić swoim klientom najwyższy standard obsługi, wysyłki, kontaktu w sprawie zwrotów i gwarancji. Dlaczego magazynowanie dla e – commerce to taki dobry pomysł i czy faktycznie współpraca z magazynem dystrybucyjnym to szansa na uzyskanie realnej przewagi konkurencyjnej? Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi.

Dlaczego outsourcing logistyczny okazuje się bardzo opłacalny dla sklepu online?

Wyspecjalizowany outsourcing logistyczny to przydatny kierunek rozwoju dla sklepu internetowego, ponieważ eksperci logistyki e – commerce przejmują odpowiedzialność za sterowanie łańcuchem dostaw, marketingiem, sprawami zwrotów i sprawdzają się w wielu innych, nawet nietypowych przypadkach. Usługa fulfilment powinna kojarzyć się przede wszystkim z przyjmowaniem towaru od sklepu internetowego, czy na zasadach dropshippingu, z magazynowaniem zgodnym z cechami produktu, z kompletowaniem zamówień według polityki ustalonej przez działalność gospodarczą, z profesjonalnym pakowaniem i ostatecznie wysyłką przez firmy transportowe. Akurat logistyka dla e – sklepów (https://oexfulfilio.com/logistyka-dla-ecommerce/) z czasem okazuje się tańsza niż zatrudnienie własnych pracowników i bardziej opłacalna od wdrażania własnych procedur. Outsourcing posiada już know how i chętnie dzieli się nim z początkującymi lub bardziej doświadczonymi przedsiębiorcami. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę w sektorze sprzedaży internetowej to okazja do poprawienia wydajności, konwersji sprzedaży, do ustalenia strategii marketingowej i do obniżenia kosztów.

Czy efekt skali występuje przy wsparciu logistycznym i jak wykorzystać taki potencjał?

W działalności sklepów internetowych chodzi przede wszystkim o automatyzację procesów, o ograniczenie kosztów zatrudnienia pracowników, o prowadzenie statystyk sprzedażowych i raportowanie wyników zgodnie z potrzebami grupy docelowej. Dzięki temu możesz ustalić strategię na przyszłość i lepiej dopasować się do zmiennych warunków funkcjonowania gospodarki co w ostatnich latach wydaje się wręcz niezbędnym założeniem. Wsparcie logistyczne dla sklepów online przekłada się z czasem na zyski i skaluje się wraz ze wzrostem biznesu. Zaczynasz sprzedawać więcej? Nie ma problemu, żeby magazyn dystrybucyjny wydzielił więcej miejsca na Twój asortyment, bez utraty wydajności bieżącej współpracy. Fulfilment to usługa, która ciągle się rozwija, udoskonala wraz ze wzrostem obrotów na rynku e – commerce, stawia mocno na automatyzację i na zróżnicowaną pomoc dopasowaną do konkretnych potrzeb przedsiębiorcy.

Więcej informacji: https://bajtek.edu.pl/biznes/czym-zajmuje-sie-magazyn-dystrybucyjny-i-jak-pomaga-w-prowadzeniu-biznesu-online/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *