12 Dzielnica

portal wielotematyczny

Po czym poznać dobrą agencję interaktywną?

Rynek agencji interaktywnych jest w Polsce niezwykle bogaty, ale za tym, niestety, nie zawsze idzie jakość. Poziom kompetencji firm bywa bowiem bardzo różny i nierzadko jest tak, iż trafimy na zupełnych amatorów, których jedynym osiągnięciem jest postawienie kilku blogów na WordPress-ie (darmowy CMS dedykowany dla osób chcących prowadzić własnego bloga bądź chcących założyć niewielką stronę firmową).

W niniejszym artykule postaramy się udzielić Wam kilku rad, na co zwracać uwagę przy wyborze agencji interaktywnej, aby później nie żałować.

[AdSense-A]

Po pierwsze, rozpoznaj swoje potrzeby

Nim gdziekolwiek się udamy, najpierw powinniśmy dobrze przemyśleć, czego tak naprawdę chcemy. Oczywiście, nie musimy mieć wszystkiego dopracowanego do ostatniego szczegółu, ale powinniśmy przynajmniej dokładnie wiedzieć, jaki jest nasz cel finalny. Jeśli chcemy stronę firmową, to stronę firmową, a nie de facto portal czy sklep internetowy z pełna funkcjonalnością.

Po drugie, szukaj agencji na miarę swych potrzeb

Gdy już dokładnie wiesz, czego chcesz, możesz zacząć poszukiwania odpowiedniej agencji interaktywnej.  Powinieneś tu kierować się przede wszystkim zdrowym rozsądkiem oraz rekomendacjami od znajomych oraz znalezionymi w sieci i, co najważniejsze, dyrektywą: mała strona – mała agencja, portal albo sklep – duża, doświadczona agencja, z bogatym portfolio wdrożeń tego typu.

Dlaczego? Mniejsi są zazwyczaj tańsi, dlatego nie ma sensu przepłacać za prostą firmówkę  w dużej agencji. Z kolei jeśli chcemy wdrożyć naprawdę zaawansowany projekt, to lepiej wybrać większy podmiot, dzięki czemu raczej unikniemy takich nieprzyjemnych zdarzeń jak zawalone terminy czy poważne błędy w działaniu samej strony.

Po trzecie,  pierwsze spotkanie zawsze w siedzibie agencji

Zdecydowanie powinna się nam zapalić lampka ostrzegawcza, gdy nasz potencjalny kooperant będzie unikał zaproszenia do swej siedziby. Oznaczać to bowiem może, że jest to niewielka agencja na dorobku, która nie ma warunków do przyjmowania gości, albo, i to znaczniej gorszy wariant, firma krzak, która niedługo zniknie z rynku.

Oczywiście, jeśli chcemy zamówić prostą stronę firmową i zależy nam na pieniądzach, to  współpraca z początkującą agencja nie musi być czymś złym. Niemniej jednak powinniśmy być bardzo ostrożni.

Po czwarte,  zwracajcie uwagę, jak Was traktują

To jak jesteśmy traktowani przez agencję powinno być najważniejszym czynnikiem, który powinniśmy brać pod uwagę wybierając jedną z nich jako naszego kooperanta. Powinniśmy czuć się zaniepokojeni zarówno wtedy, gdy pracownik agencji interaktywnej dedykowany do naszej obsługi traktuje nas lekceważąco, jak i wtedy gdy tylko przytakuje i powtarza jak mantrę, że wszystko będzie dobrze.

Pierwszy przypadek oznacza, że nie jesteśmy zbyt ważnym klientem dla agencji, zatem i nasz projekt nie będzie taktowany zbyt priorytetowo.   Drugi zaś, że zatrudnieni tam  ludzie nie do końca są kompetentni, w każdym razie nie na tyle, aby coś nam doradzić lub zaproponować, można się więc spodziewać, że nie do końca otrzymamy to, co chcieliśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.