12 Dzielnica

portal wielotematyczny

Czym jest PR korporacyjny?

Zastanawiasz się czym jest i kto potrzebuje działań PR korporacyjnego? Tego typu usługi są skierowane zarówno do małych, średnich, jak i dużych międzynarodowych firm. Marketing polegający na PR korporacyjnym obejmuje przede wszystkim poprawę wizerunku marki na światowych rynkach. Warto jednak wiedzieć, że PR tego typu znacznie wykracza poza sam wizerunek przedsiębiorstwa.

Opracowanie odpowiedniej strategii działania w ramach korporacyjnego PR obejmuje także samo zarządzanie wszystkimi komórkami firmy. Główne cele, jakimi wyróżniają się tego typu metody działania, to:

  • tworzenie pozytywnego wizerunku firmy zarówno wśród odbiorców, jak i innych firm,
  • utrzymywanie przewagi konkurencyjnej na rynku,
  • poprawa zaufania do firmy wśród pracowników,
  • zwiększenie wiarygodności przedsiębiorstwa,
  • eksponowanie marki w mediach społecznościowych.

Ogólnie rzecz biorąc, korporacyjny PR polega po prostu na utrzymywaniu dobrego imienia zarządu firmy i pracowników. Co ciekawe, pozytywny wizerunek marki przekłada się także na ostateczne decyzje zakupowe potencjalnych konsumentów. Głównie z tego względu warto nawiązać współpracę z dobrą agencją marketingową i opracować strategię działania w ramach PR korporacyjnego.

Jakie działania podejmowane są w ramach PR korporacyjnego?

Jest co najmniej kilka istotnych elementów, które warto zrealizować w ramach PR korporacyjnego. Jakich? Oto kilka z nich:

  • analiza SWOT firmy, czyli przegląd słabych i mocnych stron oraz szans/zagrożeń dla przedsiębiorstwa,
  • zarządzanie komunikacją firmy ze światem zewnętrznym,
  • organizowanie konferencji prasowych,
  • przygotowywanie materiałów marketingowych, np. ulotek, wizytówek,
  • opracowywanie wpisów blogowych na stronę internetową,
  • koordynacja firmowych wydarzeń kulturalnych i promocyjnych.

Na ogół wszelkie działania związane z PR korporacyjnym można podzielić na 6 podstawowych kategorii:

  1. Audyt komunikacyjny firmy oraz analiza jej wizerunku.
  2. Opracowanie strategii działania – zarówno w zakresie wypracowania pozytywnego wizerunku, jak i komunikacji rynkowej.
  3. Przygotowanie kampanii reklamowych i ich wdrożenie.
  4. Stworzenie zagadnień dla firmy, które sprawią, iż ta będzie postrzegana jako przedsiębiorstwo odpowiedzialne w biznesie.
  5. Wypozycjonowanie zarządu oraz kadry zarządzającej firmy, np. w social mediach.
  6. Analiza oraz optymalizacja komunikacji wewnątrz firmy pomiędzy wszystkimi jej komórkami – to przekłada się na zadowolenie potencjalnych pracowników.

Dlaczego warto prowadzić PR korporacyjny?

Prowadzenie działań PR korporacyjnego jest wręcz niezbędne, aby móc stworzyć firmę godną zaufania potencjalnych klientów. Warto też dodać, że im lepszy wizerunek marki, tym większe szanse na przyciągnięcie uwagi potencjalnych pracowników. Kompleksowe rozwiązania obejmujące PR korporacyjny są realizowane wyłącznie przez profesjonalne firmy marketingowe, które wiedzą, jak poprawnie wykonać analizę SWOT, wyciągnąć z niej wnioski i opracować strategię działania. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *