Radio potrzebuje nowego impulsu do rozwoju
Trzeba przyznać, że radio bardzo się rozwinęło w ostatnich kilkunastu latach, stało się ono mobilnym medium. Radio w dzisiejszej rzeczywistości można obierać praktycznie wszędzie. W samochodzie, w telefonie, w komputerze, w Internecie – praktycznie w każdym elektronicznym urządzeniu jest radio (zastanawia mnie kiedy będzie w kuchence mikrofalowej?, może już jest?).
Obecny kierunek rozwoju radia
Ciężko powiedzieć, czy jest to dobry kierunek rozwoju radia. Nie ma co się okłamywać, zostało ono trochę zepchnięte na dalszy plan przez Internet oraz telewizję. Dużo zmieniły telefony komórkowe, obecnie to standard. W każdym smartphonie lub telefonie komórkowym radio jest jednym z elementów. Jest to z jednej strony popularyzacja radia ale z drugiej powoduje, że zaczynamy je traktować z przymrużeniem oka, osobiście może 2 – 3 razy skorzystałem z radia w moim telefonie.
Co do innych moich obserwacji to muszę przyznać, że w wielu domach radio gra gdzieś w tle umilając rozmowę. Mało kto słucha jakiś audycji. Radio oczywiście chwali się tym, że ich słuchalność wzrasta, moim zdaniem to właśnie przez takie osoby, które słuchają radia w pracy, w domu, na uczelni. Nie są to ludzie przywiązani do radia, jeżeli nie mają do niego dostępu nie słuchają radia. Mało kto słucha często dość wartościowych audycji, do których zapraszani są specjaliści.
Wady i zalety
Niestety radio ma swoje zalety jak i wady, nie można w łatwy sposób ocenić tego jak się zmieniło na przestrzeni wieków, czy jest to ruch w dobrą czy złą stronę. Kiedyś, było to główne źródło przekazywania informacji, dzisiaj została po tym tylko elitarność radia, jest ono postrzegane jako wartościowy środek masowego przekazu. Powstały też takie wynalazki jak radio cyfrowe czy też radio bcast, mają one rozszerzyć zasięg radia ale tak naprawdę są zbyt drogie i nie do końca się sprawdzają. Trzeba radiu czegoś nowego, co przyciągnie nowych użytkowników, zainteresowanych czymś więcej niż tylko muzyką.