12 Dzielnica

portal wielotematyczny

Co dają szkolenia w firmach?

Czy wiesz, że 90% amerykańskich firm organizuje swoim pracownikom szkolenia? W Polsce przedsiębiorstw, które stawiają na ciągły rozwój personelu, jest znacznie mniej, ale zauważa się w tej kwestii trend wzrostowy. Już 50% polskich pracodawców ma szkolenia w swojej ofercie. Co dają i czy rzeczywiście są potrzebne? Przekonaj się już teraz.

Okazuje się, że do firm, które oferują różnego rodzaju szkolenia, przesyłanych jest nawet dwa razy więcej CV niż do tych, które takowych nie proponują. Pracownicy wreszcie doceniają możliwość bezpłatnego rozwoju i traktują szkolenia jako bonus. Dzisiaj wiadomo już, że wspinanie się po kolejnych szczeblach zawodowej kariery jest możliwe jedynie wtedy, gdy pracownik będzie stale się edukował.

A jakie szkolenia są oferowane najczęściej? Wiele zależy od branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo oraz zajmowanych przez pracowników stanowisk. Najczęściej oferowane są tzw. szkolenia twarde. Które dostarczają rzeczywistych umiejętności zawodowych i wpływają na wzrost kwalifikacji i poszerzenie wiedzy. Stawia się również na szkolenia miękkie. To te, dzięki którym pracownicy nabywają nowe kompetencje, ale najczęściej te, jakie wynikają z ich cech osobowości czy nowego spojrzenia na dany zakres tematyczny. Mowa między innymi o szkoleniach z zakresu negocjacji czy organizacji pracy.

Dzisiaj ważna jest również praca zespołowa. Liczy się pracownik i jego potrzeby, ale coraz rzadziej personel zajmuje pojedyncze stanowiska i nie jest od nikogo zależny. To dlatego tak ważne są dobre relacje w działach i zespołach. Pracodawcy, którzy zdają sobie z tego sprawę, organizują między innymi szkolenia integracyjne. To wydarzenia, które edukują, ale dostarczają też ogrom rozrywki. To dzięki nim pracownicy się poznają, tworzą więzi, potrafią współpracować. Eliminowany jest dzięki temu tzw. wyścig szczurów, który niekorzystnie wpływa na motywację do pracy i atmosferę, jaka panuje w zespołach. Dzisiaj uznaje się, że jeśli firma ma osiągać sukces, to cała kadra musi na taki pracować i każdy zatrudniony przyczynia się do zwiększonej efektywności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *