12 Dzielnica

portal wielotematyczny

Charakterystyka filmu reklamowego

 

Zadaniem każdej reklamy jest wywołanie u jej odbiorcy potrzeby posiadania. Firma, która reklamuje swój produkt czy usługę chce w konsekwencji zwiększyć sprzedaż swojej oferty. Nie bez znaczenia są więc spoty reklamowe, które tylko jeśli są odpowiednio skomponowane mogą wpłynąć pozytywnie na potencjalnego konsumenta.

Produkcja filmu reklamowego to szereg aspektów, który musi być spełniony, by reklama odniosła zamierzony skutek. W tym celu zatrudnia się oczywiście najlepszą ekipę fachowców, takich jak Sensimedia, ale również zwraca uwagę na wiele kryteriów, które są istotne dla samego odbiorcy.

[AdSense-A]

Spot musi być przede wszystkim dopasowany do produktu. W praktyce oznacza to, iż dobierani są w tym celu właściwi aktorzy, wybiera się nawet odpowiednie barwy, które będą podczas 30 sekund wyświetlania dominować na ekranie. Nie wiem czy wiecie, ale kolory znacznie wpływają na postrzeganie określonego produktu i do różnych dziedzin życia pasują inne.

Ważny jest również przekaz informacyjny – w przypadku spotu reklamowego to najczęściej rzeczowe wiadomości dotyczące reklamowanej rzeczy jednak coraz częściej zdarza się, że reklama ma uruchamiać bodźce, nie informuje więc a wyzwala określone emocje względem danej marki, oczywiście najlepiej jeśli te są pozytywne. Coraz częściej także reklamy mają charakter humorystyczny, ponieważ udowodniono, że to właśnie śmieszne sytuacje są lepiej zapamiętywane przez ludzi i kojarzą się milej.

Jak widać produkcja filmu reklamowego to nie łatwy „kawałek chleba” bowiem, by osiągnąć ostateczny efekt trzeba zadbać o szereg szczegółów, które muszą ze sobą współgrać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *