12 Dzielnica

portal wielotematyczny

Prasa drukowana jako towar luksusowy

Nie ma wątpliwości, że najlepszej jakości treści są nadal pożądane. Okazuje się jednak, że nowoczesna technologia wkracza w nasze życie z wielkim impetem. Zmieniają się preferencje dotyczące nośnika jej przekazywania. Dzisiaj o wiele częściej skłaniamy się ku czerpaniu wiedzy za pośrednictwem narzędzi elektronicznych. Czy prasa drukowana ma więc szansę przetrwać. Prezentujemy najnowsze prognozy.

Tradycyjne czytelnictwo nadal generuje dochody i w tej kwestii pewnie niewiele się zmieni przez najbliższych kilka lat. Nie ulega wątpliwości, że stojak na gazety nie jest już tak oblegany. Na co więc stawia czytelnik, który sięga po prasę? Na pewno nie na gazety plotkarskie, dzienniki czy tabloidy. Takie informacji w kilka sekund można znaleźć w sieci.

Dobry stojak na gazety wykorzystywany jest przez wydawnictwa do prezentowania raczej bardziej jakościowych treści. Dzisiaj czytelnicy doceniają przede wszystkim publikacje specjalistyczne oraz poradniki. Nadal liczą się opinie ekspertów i praca twórcza. Polski czytelnik jest o wiele bardziej świadomy swoich potrzeb niż jeszcze kilka lat temu. Nie ulega wątpliwości, że dzisiaj liczy się dla niego jakość przekazu i treści trudno dostępne.

Z prasy drukowanej nadal częściej korzystają osoby w wieku 40+ aniżeli młodzi. Młodzi Polacy rzadko kiedy sięgają po materiały drukowane, chyba że są to źródła specjalistyczne, w tym branżowe z danego sektora rynku. Takie, dzięki którym mogą liczyć na zawodowy rozwój albo rozwój swojej pasji.

Jedno jest pewne. Prasa drukowana musi rzeczywiście zainteresować, by sięgać po ten nośnik. Nic jednak nie zapowiada, by miała zaniknąć zupełnie. Fakt, że wybieramy coraz częściej nowoczesne narzędzia, nie oznacza, że treści drukowane nie są popularne. Są, o ile wyrażają naprawdę dobrą jakość. Eksperci, którzy przez lata pracowali w najlepszych wydawnictwach, potwierdzają, że dzisiaj duży nacisk kładzie się na prasę wydawaną cyklicznie, rezygnuje się raczej z gazet wydawanych codziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *